Més d’un mes després de la passada nit de Cap d’Any i tal i com ens vam comprometre a fer, des de l’Associació cultural l’Oca de Mataró volem fer públic el balanç econòmic de la quarta edició de l’OCA, la festa de Cap d’Any popular de la ciutat, així com compartir la nostra valoració de la mateixa amb els autèntics protagonistes: els mataronins i les mataronines.

Aquest cap d’any, la Plaça de Santa Anna va acollir primera vegada l’OCA en aquesta ubicació i va estrenar la col•laboració entre l’entitat sense ànim de lucre que l’organitza i l’Ajuntament, que hi donava suport infraestructural. El resultat va ser d’èxit total, amb milers de mataronins i mataronines i també gent vinguda d’altres poblacions omplint la plaça entre la una i les set de la matinada. La valoració que fem des de l’Oca és doncs, eminentment positiva. No es va registrar cap incident i l’OCA es va desenvolupar complint amb exactitud amb tots els requisits i mesures que s’havien demanat i acreditat prèviament.

Tal i com ens vam comprometre, i un cop tancats tots els números de la festa, en fem públics els comptes. Els ingressos registrats a la barra de begudes van ser de 12.889,98€, les despeses d’organitzar la festa assumides per l’Associació l’Oca de Mataró van ser de 9.058,23€ i el benefici resultant de 3.831,75€. En aquest sentit, cal recordar que tal i com estableixen els estatuts de l’associació cultural, aquests beneficis es destinen íntegrament a futures edicions de la mateixa festa. Podeu consultar el detall del balanç aquí.

L’OCA va ser possible gràcies al treball voluntari de més de seixanta persones. També cal destacar la col•laboració de la Colla Castellera Capgrossos de Mataró, de la Sala Cabanyes i de l’empresa MICS BCN, així com el suport de l’Ajuntament de Mataró. Sense aquestes aportacions i el suport del voluntariat, l’OCA no podria realitzar-se.

Des de l’Associació l’Oca de Mataró creiem que l’èxit de la passada edició de la festa és evident i que s’ha trobat un model de festa oberta, plural i gratuïta. Aquest és el propòsit amb el que fa 5 anys es va celebrar la primera edició i es va constituir l’entitat i creiem que s’ha encertat en el camí, concertant esforços amb l’Ajuntament, partint del voluntariat i oferint una revetlla popular per celebrar el canvi d’any.

Per altra banda, l’Oca es marca com objectiu a curt termini completar la seva renovació interna, facilitant un canvi generacional al capdavant de l’entitat que faciliti la continuïtat de la festa. És en aquest sentit que volem fer una crida general a tothom que vulgui a participar de la preparació de la propera edició de la festa. El mes de juny ens posarem a treballar per una Oca 2016 millor que l’edició passada i hi convocarem a tothom que hi vulgui participar.

Bon any 2015!