Un cop més des de l'Associació cultural l’OCA de Mataró, la Festa de Cap d’Any popular de la capital del Maresme, volem mostrar el balanç econòmic i la valoració de la festa d’enguany a tota la ciutat, ja que la festa la fem tots i cadascun dels mataronins.

Ha estat la segona edició de la festa que s’ha celebrat a la Plaça Santa Anna de Mataró i, un cop més, ha estat tot un èxit d’assistència i participació. La plaça va estar plena de mataronins, maresmencs i catalans vinguts d’arreu des de mitjanit i fins a dos quarts de set.

Des de l’equip organitzador de l’Operació Cap d’Any considerem que la festa com a tal s'ha consolidat al llarg de les diverses edicions com a festa local i revetlla popular de la nit de Cap d'Any a la ciutat de Mataró. La gran afluència de gent d’aquesta cinquena edició (aproximadament unes 7000 persones) i el fet que no hi hagi hagut cap incident destacable fa que des de l'organització seguim apostant per aquest tipus de festa.

Pel que fa al balanç econòmic, la festa ha recaptat 14.175 € però les nombroses despeses provoquen que el benefici de la festa d’aquest any es situï entre els 2.500 i els 3.000 euros. Considerem que podria haver estat major sense l’augment de despeses logístiques de l’edició de l’OCA 2016. Aquest benefici, però, sumat a l’estalvi d’edicions anteriors i a les ganes de l’equip organitzador, garanteixen que es podrà celebrar l’OCA 2017.

Un cop més, l’OCA ha estat possible gràcies als més de seixanta voluntaris que van participar durant la festa, així com els disset membres de l’organització. També cal agrair la col·laboració de l’Ajuntament de Mataró, els Capgrossos de Mataró, la Sala Cabanyes, l’empresa MICS BCN, El Públic i d’altres entitats que han contribuït a la festa. Sense tots ells l’OCA 2016 no hauria estat possible. Podeu consultar el detall del balanç aquí.

Cal destacar que sense l’aportació en infraestructura per part de l’Ajuntament de Mataró la festa no seria sostenible. Per aquest motiu demanem a l’Ajuntament que mantingui la col·laboració i el suport amb l’Associació Cultural l’OCA per garantir una festa pública, plural i gratuïta a la ciutat.

Els membres de l’organització valorem molt positivament la nova iniciativa d’aquest any de dissenyar per un concurs el cartell de l’edició 2016. Les propostes van ser molt diverses i de molta qualitat. El cartell més votat per la comissió organitzadora d’enguany va ser el de Cristina Pagès.

L’OCA de l’any anterior va plantejar dos objectius de cara a aquesta edició que considerem important analitzar si s’han assolit. El primer es basava en la consolidació d’aquest model de festa en un espai públic i obert com és la plaça Santa Anna, objectiu que considerem que ha estat assolit en aquesta edició. El segon propòsit era el de completar la renovació interna dels membres de l’organització i facilitar el canvi generacional. Aquest ha tingut lloc parcialment perquè han entrat molts nous membres dins l’equip organitzatiu que a poc a poc estan agafant responsabilitats i la direcció de les tasques requerides. De cara a la pròxima edició, considerem rellevant acabar de realitzar el relleu generacional que garantirà la continuïtat de la festa. És per aquest motiu que des de l’Associació Cultural l’OCA de Mataró convidem a participar de l’organització a tothom qui hi estigui disposat.

Bon any 2016!