Mataronines, mataronins i assistents a l’OCA 2018,

Després d’unes setmanes de l'edició d'enguany de la Revetlla Popular de Cap d'Any, des de l'organització volem fer-vos arribar una valoració per avaluar la festa i també perquè ens serveixi de millora en les pròximes edicions.

La novetat d'aquest any era la "Baixada l'Oca". Una cercavila que enfilava el carrer Nou i seguia per la Riera, l'objectiu de la qual era vincular les campanades de Santa Maria amb l'inici de la revetlla. Un gran nombre de persones, moltes d'elles famílies, van seguir la música fins a arribar a Plaça Santa Anna. Valorem positivament aquest acte i esperem que en les pròximes edicions pugui anar agafant més protagonisme.

Per segon any, "l'Oca dels més petits" va ser tot un èxit. La combinació de màgia (a càrrec del Mag Nil) i berenar va semblar idònia per passar la tarda de diumenge. Des de l'organització volem agrair la col·laboració de molts establiments de Mataró que van aportar berenar pels més menuts.

Aquesta edició ha estat marcada per una renovació en la imatge i no tant en la promoció de la festa. Malgrat això, ha estat l'edició més multitudinària de totes, cosa que ens fa pensar que cada cop més és una fita que molts mataronins tenen integrada en el seu calendari festiu. Milers de persones van passar per la Plaça Santa Anna en algun moment de la nit. La música de totes les èpoques i els preus populars de la barra van contribuir a reunir gent de totes les edats. Només els més valents van ser capaços de quedar-se fins a les 7h del matí i suportar les primeres hores fredes del dia 1.

Econòmicament, aquesta ha estat la festa més costosa de totes. S'ha invertit més en seguretat i higiene per tal que tan voluntaris com assistents es trobin un espai còmode i agradable. Des dels inicis, l'Oca ha estat una entitat autofinançada els diners de la qual es destinen per muntar la revetlla posterior. Podeu veure més detalls aquí.

Pel que fa a aspectes negatius de la festa, des de l'organització volem demanar disculpes a tots aquells veïns per les possibles molèsties que es van poder ocasionar. També, denunciar el nostre descontentament amb l'excés de botellón que joves (i no tan joves) van produir sobretot als voltants de la plaça. És un fet que ens preocupa i que ens allunya de la idea de festa. Des de l’entitat haurem de plantejar-nos què podem fer per què no passi.

Cal reconèixer la feinada de tots els voluntaris que van estar durant gran part de la nit servint la beguda, venent tiquets, fent fotos i controlant la plaça. Està clar que sense tots ells la festa no seria viable.

En uns mesos l'organització es tornarà a reunir per tal d'encarar la preparació de l'Oca que servirà per donar l'entrada a l'any 2019. Com sempre, tothom que hi estigui interessat serà benvingut!

Bon any 2018!